Логоманията е нещо много актуално в нашите дни. Всяко едно лого, търговска марка или мото има значителна стоиност за своите потребители. Това се отнася и за популярната марка кафе -Starbucks.
Голяма част от хората смятат логото на тази компания, като нещо съкровенно за тях, нещо с което те се индентифицират. Именно и за това назря голяма дискусия.когато изпълнителния директор на Starbucks Howard Schultz съобщи, че компанията планува да промени логото си. Компанията промени своето лого през месец март, когато се навършиха 40г. от основаването на компанията. Това решение породи множество възгласи на недоволство от страна на потребителите, поради факта, че надписа който стои около зелената сирена (русалка) е премахнат.
Само преди година компанията GAP взела същото решение за промяна на шрифта на своето лого, което породило отново много бурни реакции от страна на потребителите.
Каква е причината толкова малка и незначителна промяна в логото да създаде толкова бурни дебати?
Господин Schultz казва, че се отнася с уважение и респект към старото лого на компанията, но той казва " света се променя, за това и Starbucks трябва да се променя".
Виждаме, че новото лого, което има компанията е сирена, която излиза извън оградения кръг от натписи, това е сумвол за това, че Starbucks не се фокусира само върху кафето, твърди директора.Това е белег, че през последните години компанията се насочва и към много други пазарни ниши, в които планува да се развива.
Есксперти твърдят, че едно лого е до толкова важно в зависимост от това колко е познато на потребителя. Русалката, която е сумвол на компанията е добре позната на повечето хора, но се стига до въпроса: "зелената русалка достатъчна ли е за лого"?
Експертите смятат, че новото лого на кампанията стои непълно и незавършено. И казват, че е доста високомерно и хлъзгава основа да се вярва, че " зелената русалка" може да продава кафе. :)
Еее , рок звездата Prince заменя своето име с лого (символ). Може би пък Starbucks e рок звездата сред кафетата.:)
Голяма част от хората смятат логото на тази компания, като нещо съкровенно за тях, нещо с което те се индентифицират. Именно и за това назря голяма дискусия.когато изпълнителния директор на Starbucks Howard Schultz съобщи, че компанията планува да промени логото си. Компанията промени своето лого през месец март, когато се навършиха 40г. от основаването на компанията. Това решение породи множество възгласи на недоволство от страна на потребителите, поради факта, че надписа който стои около зелената сирена (русалка) е премахнат.
Само преди година компанията GAP взела същото решение за промяна на шрифта на своето лого, което породило отново много бурни реакции от страна на потребителите.
Каква е причината толкова малка и незначителна промяна в логото да създаде толкова бурни дебати?
Господин Schultz казва, че се отнася с уважение и респект към старото лого на компанията, но той казва " света се променя, за това и Starbucks трябва да се променя".
Виждаме, че новото лого, което има компанията е сирена, която излиза извън оградения кръг от натписи, това е сумвол за това, че Starbucks не се фокусира само върху кафето, твърди директора.Това е белег, че през последните години компанията се насочва и към много други пазарни ниши, в които планува да се развива.
Есксперти твърдят, че едно лого е до толкова важно в зависимост от това колко е познато на потребителя. Русалката, която е сумвол на компанията е добре позната на повечето хора, но се стига до въпроса: "зелената русалка достатъчна ли е за лого"?
Експертите смятат, че новото лого на кампанията стои непълно и незавършено. И казват, че е доста високомерно и хлъзгава основа да се вярва, че " зелената русалка" може да продава кафе. :)
Еее , рок звездата Prince заменя своето име с лого (символ). Може би пък Starbucks e рок звездата сред кафетата.:)
Най много ми харесва от 1992 :)
ОтговорИзтриване