Starbucks е основана през 1971г. от двама учители - Джери Болдуин и Зев Сигъл и писателя Гордън Боукър. Те я кръстили на помощник капитана Старбък от романа на Хърман Мелвил " Моби Дик".
Русалката с две опашвеки, която присъства в логото й , е взета от стара норвежка гравюра, датираща от 16 век. Днес компанията има над 18 800 заведения в 57 държави, като за последната година приходите и са $ 12 млрд. а печалбата $ 1,7 млрд. Две трети от нейните заведения се намират в Северна Америка.
Компанията е собственик и на американската верига кафенета "Сиатъл бест кофи", където продава напитки на по- ниски цени.
През годините Starbucks се превърна нещо повече от магазин за кафе. В нейните заведения може да видите цяла Америка- от костюмирани банкери и студенти, до майки с деца и безделници, които с часове четат книги в някой от големите меки фотьойли. А големите бели чаши със зелена емблема са символ за офиструженика и за хората, които обитават градските центрове. Освен тонизиращи напитки и закуски, веригата продава музикални албуми и книги Starbucks е и една от първите големи вериги, които започнаха да предлагат безжичен интернет в своите заведения.
Мащабите на Starbucks и нейното присъствие в почти всеки по-голям град често правят нейните заведения обект на вандализъм от антиглобалисти. В интернет има и сайт, в който се публикуват снимки на омаскаряване на нейното лого, като върху надписа STARBUCKS COFFEE се полага зелена боя, така че да изглежда като нецензурния израз "FUCK OFF".
Не е ясно дали за ради тази причина, но от началото на 2011 г. компанията започна подмяна на логото си, като увеличи размера на русалката и премахна надписа STARBUCKS COFFEE.
Русалката с две опашвеки, която присъства в логото й , е взета от стара норвежка гравюра, датираща от 16 век. Днес компанията има над 18 800 заведения в 57 държави, като за последната година приходите и са $ 12 млрд. а печалбата $ 1,7 млрд. Две трети от нейните заведения се намират в Северна Америка.
Компанията е собственик и на американската верига кафенета "Сиатъл бест кофи", където продава напитки на по- ниски цени.
През годините Starbucks се превърна нещо повече от магазин за кафе. В нейните заведения може да видите цяла Америка- от костюмирани банкери и студенти, до майки с деца и безделници, които с часове четат книги в някой от големите меки фотьойли. А големите бели чаши със зелена емблема са символ за офиструженика и за хората, които обитават градските центрове. Освен тонизиращи напитки и закуски, веригата продава музикални албуми и книги Starbucks е и една от първите големи вериги, които започнаха да предлагат безжичен интернет в своите заведения.
Мащабите на Starbucks и нейното присъствие в почти всеки по-голям град често правят нейните заведения обект на вандализъм от антиглобалисти. В интернет има и сайт, в който се публикуват снимки на омаскаряване на нейното лого, като върху надписа STARBUCKS COFFEE се полага зелена боя, така че да изглежда като нецензурния израз "FUCK OFF".
Не е ясно дали за ради тази причина, но от началото на 2011 г. компанията започна подмяна на логото си, като увеличи размера на русалката и премахна надписа STARBUCKS COFFEE.
Няма коментари:
Публикуване на коментар