сряда, 15 февруари 2012 г.

Компанията Starbucks жадна за нови позиции на Китайския пазар (The company Starbucks, thirsty for new positions in China)



  Новата стъпка, която мощната компания Starbucks предприема е закупуването на плантации висококачествена арабика в щата Yunnan -Китай. Компанията ще закупи ,както плантациите така и много от фабриките за кафе у успоредно с това ще изгражда нови. И по този начин ще може да експортира кафе от този район по цял свят. Финансовите условия все още не са уточнени, но се очаква скоро да се достигне до споразумение с китайските кафе-компании.

  Някои интересни факти за Азиатския пазар:
  Starbucks отваря първото си заведение в Китай през 1999г. Като за период от 13 години компанията е има изградени близо 800 заведения. В бъдещ план е изготвила стратегия за изграждането на 1500 заведения до края на 2015г.

 Малко по-малко популярността на кафето набира скорост в Китай, но сравнявайки държавата с останалия свят, кафето не е от най-атрактивните напитки за китайците. За сравнение, в Китай се падат 3 чаши кафе годишно на глава от населението, а в останалата част на света средно се падат по 240 чаши кафе  на човек. Статистиката говори сама за себе си.:)))


  (English)
The powerful coffee company Starbucks will make step forward to take control over the coffee crop in the Chines state- Yunnan. The company will purchase the plantations and many of the coffee factories as well. In the same time the company will start building of new coffee mills. In that way the company will develop his  export trough the whole world with high-quality arabica grains. The financial terms still aren't  closed but the company expect soon to finish these negotiations.

   Some interesting information about the Chines coffee-market.
 Starbucks took place on the Chines market in 1999 year. Since this time till now the company has founded 800 coffee stores. But till 2015 year it plans to open around 1500 stores.

   The coffee starts to take part in the life of the chines but comparing with the rest of the world this drink still stay some behind. As a statistic the manual consumption of coffee around the world is 240 cups per man and in China the manual rates is 3 cups per man for a year.
 The facts speak enough for the coffee market in China.